Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-04-16

Jak ewidencjonować nakłady w wynajmowanych pomieszczeniach biurowych

Firma produkcyjna podpisała umowę na wynajem pomieszczeń biurowych na 6 lat. Aby przystosować wynajmowane pomieszczenia, musiała ponieść nakłady 1 000 000 zł. Firma będąca właścicielem budynku zobowiązała się zwrócić część nakładów na ulepszenie, tzn. 108 000 zł w ciągu trzech lat (108 000 : 36 = 3000 miesięcznie). Jak zaksięgować te zdarzenia gospodarcze? Czy można przyjąć, że nakłady w wysokości 1 000 000 zł to inny środek trwały (nakłady w obcych środkach trwałych) i amortyzować 10% rocznie podatkowo i rachunkowo? Czy na zwrot nakładów miesięcznie wystawiać fakturę VAT na kwotę 3000 zł netto i księgować Wn konto „Pozostałe należności”, Ma konto „Pozostałe przychody” i „VAT należny”. Czy należy pod datą umowy wystawić fakturę na 108 000 zł + VAT, zaksięgować Wn konto „Należności długoterminowe”, Ma konto „Przychody przyszłych okresów” i „VAT należny”, a następnie co miesiąc poleceniem PK przeksięgowywać 3000 zł z przychodów przyszłych okresów na pozostałe przychody operacyjne? Czy należy pod datą umowy wystawić fakturę VAT na 108 000 zł + VAT, zaksięgować Wn „Należności długoterminowe”, Ma „Pozostałe przychody operacyjne” i „VAT należny”?

Firma produkcyjna powinna wystawić właścicielowi budynku fakturę VAT na kwotę 108 000 zł i o tyle pomniejszyć własne nakłady w wynajmowanych pomieszczeniach.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00