Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-11-01

Jakie są opłaty dla wprowadzających sprzęt elektryczny i elektroniczny

Od 21 października br. obowiązuje ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, regulująca zarówno wymagania, jakim powinien odpowiadać sprzęt elektryczny i elektroniczny (dalej: sprzęt), jak i zasady postępowania ze zużytym sprzętem w sposób zapewniający ochronę zdrowia i życia ludzi oraz ochronę środowiska. Przepisy ustawy stosuje się do sprzętu wprowadzonego: wyprodukowanego na terytorium kraju, sprowadzonego w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia, a także sprzętu zużytego. Jednym ze skutków obowiązywania ustawy będzie nałożenie na wprowadzających sprzęt dodatkowych obowiązków i opłat. Warto jednak zauważyć, że przepisy dotyczące opłat wejdą w życie dla wprowadzających sprzęt ze znacznym opóźnieniem w stosunku do pozostałych uregulowań ustawy.

Należy zacząć od wyjaśnienia, że przez „wprowadzającego sprzęt” ustawa rozumie przedsiębiorcę, który:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00