Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-09-16

Jakie są zasady rozliczania podatku należnego i naliczonego w przypadku opłat za użytkowanie wieczyste

Nasza spółka weszła w posiadanie gruntu na prawach użytkowania wieczystego w związku z zakupem budynków użytkowych. Do urzędu miejskiego wnosimy opłaty roczne w kwocie 10 000 zł według doręczonych decyzji. W uzasadnionych przypadkach, na naszą prośbę, opłaty są rozkładane na raty w okresie danego roku. W związku z artykułem zamieszczonym w „MONITORZE księgowego” nr 14 prosimy o podanie procedury rozliczenia podatku należnego i naliczonego w przypadku użytkowania wieczystego. W szczególności, kto podatek nalicza oraz podstawę, od której się go nalicza, a także czy użytkownik może odliczyć ten podatek od VAT należnego?

 W przypadku usługi użytkowania wieczystego podatek należny nalicza i odprowadza podatnik oddający grunt w użytkowanie wieczyste. W związku z tym powinien on wystawić fakturę i wykazać w niej podatek należny. Dla użytkownika wieczystego faktura ta stanowi podstawę do odliczenia podatku naliczonego. Użytkownik może odliczyć VAT naliczony.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00