Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-08-14

Obowiązki w PIT pracodawcy po śmierci pracownika

W przypadku śmierci pracownika pracodawca nie zawsze musi wypłacić spadkobiercom niewypłacone wynagrodzenie ze stosunku pracy i inne świadczenia. Kiedy pracodawca może być zwolniony z tego obowiązku i do jakiej kwoty?

Z dniem śmierci pracownika wygasa stosunek pracy. Pracodawca ma więc obowiązek rozliczyć niewypłacone wynagrodzenie ze stosunku pracy i inne świadczenia ze spadkobiercami zmarłego pracownika. Pracodawca może zostać zwolniony z wypłaty świadczeń w części dotyczącej odprawy pieniężnej, gdy ubezpieczył pracownika na życie. Uprawnionym (spadkobiercom) przysługuje z tego tytułu od instytucji ubezpieczeniowej odszkodowanie w wysokości co najmniej równej odprawie. Należy jednak pamiętać, że w sytuacji gdy odszkodowanie jest niższe od kwoty odprawy pośmiertnej, pracodawca jest zobligowany do wypłaty różnicy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00