Artykuł
1. Czym jest polityka rachunkowości
Każda jednostka prowadząca księgi zgodnie z ustawą o rachunkowości powinna posiadać dokumentację opisującą zasady (politykę) rachunkowości. Ponieważ przedsiębiorstwa prowadzą różnorodne działalności, powinny one opracować rozwiązania, biorąc pod uwagę rodzaj prowadzonej przez siebie działalności, jej rozmiar oraz specyfikę.
Ustawa o rachunkowości określa ogólne ramy rachunkowości jednostek gospodarczych. Reguluje ona podstawowe kwestie związane m.in. z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, ewidencją operacji gospodarczych, wyceną aktywów i pasywów oraz ustalaniem wyniku finansowego. W wielu przypadkach ustawa pozostawia jednostkom swobodę wyboru dopuszczalnych prawem rozwiązań poprzez określenie szczegółowych zasad postępowania w polityce rachunkowości. Stąd obowiązek określenia wybranych przez jednostkę zasad w opracowanej przez nią dokumentacji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right