Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-04-01

1. Jak dużo sprzedać, by nie utracić płynności - próg wypłacalności

Obliczenie progu wypłacalności może dostarczyć firmie wielu cennych informacji. Przede wszystkim pozwala określić, ile produktów lub usług firma musi sprzedać, aby uzyskać wpływy gotówkowe w wysokości gwarantującej pokrycie wydatków. Nieosiągnięcie przez firmę sprzedaży na poziomie progu wypłacalności jest równoznaczne z utratą płynności finansowej. Obliczając próg wypłacalności, warto ustalić również margines bezpieczeństwa, by dowiedzieć się, jak duże jest ryzyko utraty płynności w przypadku spadku sprzedaży.

Podstawowym źródłem wpływów gotówki do firmy jest sprzedaż wyrobów i usług. Wzrost wpływów oznacza zwiększenie możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Wielkość sprzedaży, przy której uzyskiwane wpływy pokrywają całość ponoszonych wydatków określa się progiem wypłacalności ( - CBP).

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00