Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-12-01

1. Jak ocenić opłacalność współpracy z danym kontrahentem

Firmy, które chcą szybko polepszyć wyniki, koncentrują się głównie na zwiększaniu przychodów ze sprzedaży lub tylko na ilości sprzedanej produkcji. Jednym z "argumentów" umożliwiających zwiększenie sprzedaży są wszelkiego rodzaju upusty, rabaty, gratisy i promocje, które nie zawsze odzwierciedla się w przychodach. W efekcie trudno jest ocenić, którzy klienci (kontrahenci) przynoszą firmie największy dochód/marżę. Poniżej wyjaśniamy jak ocenić "rentowność" kontrahenta, czyli stopień opłacalności prowadzenia z nim interesów.

Głównym źródłem zysków są klienci. Zróżnicowana polityka handlowa stosowana wobec odbiorców sprawia, że różne grupy odbiorców przynoszą zróżnicowany poziom zysku. Aby ocenić "wartość" (rentowność) poszczególnych klientów należy szczegółowo monitorować poziom osiąganych zysków w poszczególnych kanałach sprzedaży.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00