Porada
Ile czasu ma przedsiębiorca na zgłoszenie wady rzeczy kupionej
PROBLEM
W ramach prowadzonej działalności zakupiłem specjalistyczną maszynę. Tuż przed wakacjami okazało się, że jeden z jej elementów jest uszkodzony. Zamierzam wystąpić do sprzedawcy o wymianę wadliwej części, jednak mam wątpliwości, czy nie jest na to za późno. Dodam, iż sprzęt zakupiłem na początku tego roku. Czy istnieje jakiś termin, do którego mogę dochodzić swoich praw?
RADA
Tak, wykonywanie uprawnień z tytułu rękojmi jest ograniczone czasowo. W uzasadnieniu wyjaśniamy, jakie czynności i w jakim czasie powinien podjąć przedsiębiorca, by nie utracił swych uprawnień w razie ujawnienia się wady nabytej rzeczy.
UZASADNIENIE
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Ta pierwsza polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. Stanie się tak, gdy rzecz:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right