Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 04-05-2024
Porada aktualna na dzień 04-05-2024
Data publikacji: 2021-08-18

Ile czasu ma przedsiębiorca na zgłoszenie wady rzeczy kupionej

PROBLEM

W ramach prowadzonej działalności zakupiłem specjalistyczną maszynę. Tuż przed wakacjami okazało się, że jeden z jej elementów jest uszkodzony. Zamierzam wystąpić do sprzedawcy o wymianę wadliwej części, jednak mam wątpliwości, czy nie jest na to za późno. Dodam, iż sprzęt zakupiłem na początku tego roku. Czy istnieje jakiś termin, do którego mogę dochodzić swoich praw?

RADA

Tak, wykonywanie uprawnień z tytułu rękojmi jest ograniczone czasowo. W uzasadnieniu wyjaśniamy, jakie czynności i w jakim czasie powinien podjąć przedsiębiorca, by nie utracił swych uprawnień w razie ujawnienia się wady nabytej rzeczy.

UZASADNIENIE

Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Ta pierwsza polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. Stanie się tak, gdy rzecz:

  • nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00