Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 27-04-2024
Porada aktualna na dzień 27-04-2024
Data publikacji: 2024-03-05

Jak biuro rachunkowe powinno się bronić, gdy klient bezpodstawnie żąda odszkodowania za usługi księgowe

PROBLEM

Dostałam pismo od byłego klienta. Zażądał w nim zapłaty odszkodowania z tytułu odsetek, które musiał zapłacić do urzędu skarbowego z powodu nieterminowego przekazywania informacji o podatku do zapłaty, oraz zwrotu 50% wynagrodzenia za usługi księgowe od początku współpracy z moim biurem, ponieważ nie otrzymał doradztwa podatkowego (porad w zakresie optymalizacji podatków) i musiał płacić za to dodatkowe pieniądze. 

Główną przyczyną w opóźnionym przekazywaniu informacji o podatkach były leżące po stronie klienta olbrzymie problemy z terminowym dostarczeniem dokumentów oraz  braki w dokumentacji. Fakt istnienia braków w dokumentacji wyszedł także na jaw w okresie, w którym obsługiwało go inne biuro rachunkowe. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00