comment
Porada
Data publikacji: 2016-03-23
Jakie obowiązki ma podatnik likwidujący działalność opodatkowaną ryczałtem
PROBLEM
Prowadzę działalność opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W maju zamierzam ją zakończyć. Czy muszę sporządzać spis z natury? Nie wykluczam, że po zakończeniu działalności sprzedam posiadane środki trwałe. Czy w takim przypadku będę musiał zapłacić podatek dochodowy?
RADA
Na dzień zakończenia działalności gospodarczej podatnik musi sporządzić spis z natury oraz wykaz składników majątku. Sprzedaż środków trwałych po zakończeniu działalności gospodarczej spowoduje powstanie przychodu, tylko jeżeli będzie miała miejsce w okresie 6 lat, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja działalności. Szczegóły - w uzasadnieniu.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Pobierz pliki wydania
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
Książka