Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-03-23

Jakie obowiązki ma podatnik likwidujący działalność opodatkowaną ryczałtem

PROBLEM

Prowadzę działalność opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W maju zamierzam ją zakończyć. Czy muszę sporządzać spis z natury? Nie wykluczam, że po zakończeniu działalności sprzedam posiadane środki trwałe. Czy w takim przypadku będę musiał zapłacić podatek dochodowy?

RADA

Na dzień zakończenia działalności gospodarczej podatnik musi sporządzić spis z natury oraz wykaz składników majątku. Sprzedaż środków trwałych po zakończeniu działalności gospodarczej spowoduje powstanie przychodu, tylko jeżeli będzie miała miejsce w okresie 6 lat, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła likwidacja działalności. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00