Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2016-02-22

Kiedy rabat posprzedażowy nie stanowi tzw. opłaty półkowej

PROBLEM

Posiadamy sieć kilku sklepów. Od swoich dostawców uzyskujemy tzw. rabaty posprzedażowe. Są to premie od dostawców za osiągnięcie przez nasze sklepy określonych progów sprzedaży. Czy rabaty te stanowią tzw. opłaty półkowe? Czy mogą być uznane za czyn nieuczciwej konkurencji?

RADA

Aby uznać, że wprowadzone rabaty posprzedażowe stanowią czyn nieuczciwej konkurencji, Państwa dostawcy musieliby dowieść, że rabaty te utrudniają im dostęp do rynku. Ostatnie wyroki sądów i uchwała Sądu Najwyższego świadczą o tym, że nie można automatycznie uznawać takich rabatów za opłaty półkowe. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00