comment
Porada
Data publikacji: 2016-02-22
Kiedy rabat posprzedażowy nie stanowi tzw. opłaty półkowej
PROBLEM
Posiadamy sieć kilku sklepów. Od swoich dostawców uzyskujemy tzw. rabaty posprzedażowe. Są to premie od dostawców za osiągnięcie przez nasze sklepy określonych progów sprzedaży. Czy rabaty te stanowią tzw. opłaty półkowe? Czy mogą być uznane za czyn nieuczciwej konkurencji?
RADA
Aby uznać, że wprowadzone rabaty posprzedażowe stanowią czyn nieuczciwej konkurencji, Państwa dostawcy musieliby dowieść, że rabaty te utrudniają im dostęp do rynku. Ostatnie wyroki sądów i uchwała Sądu Najwyższego świadczą o tym, że nie można automatycznie uznawać takich rabatów za opłaty półkowe. Szczegóły - w uzasadnieniu.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Pobierz pliki wydania
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right