Porada
Jak rozliczyć likwidację zestawu komputerowego
Jak prawidłowo ująć w ewidencji wyposażenia likwidację zestawu komputerowego składającego się z komputera i drukarki o łącznej wartości netto 3300 zł, jeżeli likwidacji uległ tylko komputer? Drukarka nadal będzie wykorzystywana z nowo zakupionym laptopem.
PROBLEM
RADA
W sytuacji przedstawionej w pytaniu, mimo że likwidacji uległ tylko komputer, mamy do czynienia z likwidacją zespołu komputerowego. Czytelnik powinien wycofać zespół komputerowy z ewidencji wyposażenia poprzez wpisanie daty oraz przyczyny jego likwidacji. W dacie likwidacji zespołu komputerowego Czytelnik powinien wprowadzić do ewidencji wyposażenia drukarkę, jeżeli jej wartość przekraczała w dniu nabycia 1500 zł. Jeżeli tej wartości nie przekraczała, Czytelnik nie wprowadza jej już do ewidencji wyposażenia. Ponieważ drukarka będzie używana z drugim komputerem (nowo nabytym laptopem), pozwala to traktować ją jako odrębny obiekt inwentarzowy. W opisanym przypadku nie ma obowiązku korygowania kosztów związanych z zakupem drukarki. Czytelnik powinien natomiast ująć w kosztach zakup nowego komputera. Jeżeli jego wartość przekracza kwotę 3500 zł, może to zrobić wyłącznie poprzez odpisy amortyzacyjne.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right