Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-02-16

Czy pracodawca w trudnej sytuacji finansowej może odstąpić od wypłaty premii zagwarantowanej w regulaminie wynagradzania

Nasza firma znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej. W obecnej chwili jesteśmy w stanie wypłacać pracownikom regularnie wyłącznie wynagrodzenie za pracę. Na podstawie obowiązującego w naszym zakładzie regulaminu wynagradzania pracownikom zostały zagwarantowane takie świadczenia, jak premie regulaminowe oraz nagrody uznaniowe. Niestety, na ich wypłatę nie mamy środków. Czy w takiej sytuacji mamy prawo odmówić pracownikom wypłaty dodatkowych świadczeń aż do momentu odzyskania płynności finansowej i poprawienia się sytuacji firmy?

PROBLEM

RADA

W takiej sytuacji mogą Państwo zawrzeć porozumienie o zawieszeniu wypłaty premii (odpowiednio nagrody uznaniowej) na czas określony w porozumieniu, nie dłuższy jednak niż 3 lata. Takie porozumienie powinni Państwo zawrzeć z organizacją związkową lub - w przypadku jej braku - z przedstawicielstwem pracowników. Innym rozwiązaniem jest zmiana regulaminu wynagradzania polegająca na likwidacji premii i nagród. Jednak to rozwiązanie wymaga czasu na wdrożenie. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00