Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-07-24

PDOP. Lunch biznesowy to reprezentacja

Wydatki na zakup żywności, napojów i usług gastronomicznych dla kontrahentów nie są kosztem uzyskania przychodu, stanowią wydatki na reprezentację - wyrok NSA z 29 czerwca 2012 r. (sygn. akt II FSK 2571-2572/10).

Spółka chciała zaliczyć w koszty wydatki na zakup poczęstunku dla kontrahentów. Pracownicy spółki odbywali spotkania ze swoimi partnerami biznesowymi poza siedzibą przedsiębiorstwa lub jego kontrahenta - w restauracjach lub innych lokalach gastronomicznych. Zamawiali posiłki oraz napoje niemające znamion wykwintności. Spotkania są każdorazowo związane z prowadzoną przez spółkę działalnością gospodarczą i służą m.in. przedstawieniu oferty handlowej, negocjowaniu warunków umów itp. W związku z tak przedstawionym stanem faktycznym spółka zadała następujące pytanie: czy takie wydatki stanowią koszt reprezentacji, czy też można je uznać za koszty uzyskania przychodów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00