Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-03-27

Najnowsze orzecznictwo. Kiedy rozliczyć korektę w związku z podwyższeniem ceny

Jeśli przyczyna podniesienia ceny powstała po wystawieniu faktury, to jej korektę należy ująć w bieżącym okresie rozliczeniowym - wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 2 marca 2010 r. (sygn. akt III SA/Wa 1634/09).

Spółka świadczy usługi reklamowe. Ceny tych usług ulegają zmianom. Często, już po wykonaniu usługi, wystawieniu faktury i otrzymaniu wynagrodzenia, powstają okoliczności skutkujące podwyższeniem ceny za usługę. Okoliczności te nie są znane w momencie zawierania umowy i wystawiania faktury. Są one uzależnione od wielu zewnętrznych czynników. Po podwyższeniu ceny spółka wystawia fakturę korygującą, a kontrahent uiszcza różnicę ceny. Spółka wystąpiła o interpretację - w jakim okresie powinna rozliczyć podwyższoną kwotę obrotu i należnego VAT. W ocenie spółki rozliczenie podwyższonej kwoty obrotu i podatku należnego powinno nastąpić w okresie, w którym zaistniała przyczyna tego podwyższenia. Kwota wynikająca z faktury korygującej powinna zostać rozliczona na bieżąco, a nie wstecz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00