Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2010-03-27

Jak rozliczyć w pkpir dopłatę do demontażu pojazdów z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Od 1 stycznia 2009 r. prowadzę stację demontażu samochodów wycofanych z eksploatacji. W 2010 r. zamierzam po raz pierwszy wystąpić z wnioskiem o dopłatę z NFOŚiGW do demontażu pojazdów. Otrzymaną dopłatę zamierzam przeznaczyć na zakup prasy mechanicznej, która pozwoli na efektywniejsze przetwarzanie wycofanych aut. Prowadzę książkę przychodów i rozchodów. Czy otrzymaną dopłatę z NFOŚiGW muszę ująć w pkpir jako przychód z działalności gospodarczej? Czy do kosztów uzyskania przychodów będę mógł zaliczyć odpisy amortyzacyjne od prasy sfinansowanej z tej dotacji?

PROBLEM

RADA

Dopłaty otrzymanej z NFOŚiGW do demontażu pojazdów, przeznaczonej na zakup prasy mechanicznej, Czytelnik nie musi wykazywać w pkpir jako przychodu z działalności gospodarczej. Z drugiej strony Czytelnik nie może zaliczyć do kosztów odpisów amortyzacyjnych od tej części wartości początkowej prasy, która została sfinansowana z tej dopłaty. Szczegóły - w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

Przedsiębiorcy prowadzący stacje demontażu aut wycofanych z eksploatacji mogą wnioskować o dopłaty do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) (art. 410a ustawy - Prawo ochrony środowiska). Środki na dopłaty do demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji przysługują wyłącznie przedsiębiorcom prowadzącym stacje demontażu, którzy:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00