Artykuł
2. Jak poprawiać błędy w rozliczaniu wynagrodzenia, gdy od bonów towarowych nie potrącono składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
Założenie
Zakład, liczący 5 pracowników, w grudniu 2006 r. wydał pracownikom bony towarowe, finansowane ze środków obrotowych. Wartość bonów wynosiła po 250 zł dla każdego pracownika. Od ich wartości odprowadził wyłącznie podatek. Podczas kontroli ZUS przeprowadzonej w marcu inspektor wydał decyzję, w której nakazał uwzględnić wartość bonów towarowych przekazanych pracownikom w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Jak w tej sytuacji poprawić błąd w rozliczeniu wynagrodzenia?
Rozwiązanie
Firma powinna naliczyć od wartości bonów towarowych składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Następnie powinna dokonać korekty grudniowych deklaracji ZUS DRA i ZUS RCA. Jednocześnie powinna uregulować zaległą należność na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy i FGŚP wraz z należnymi odsetkami. Wyliczone składki, finansowane w części przez pracownika, firma powinna uwzględnić w rozliczeniu wynagrodzenia za bieżący miesiąc (w marcu).
Zasady rozliczenia świadczeń rzeczowych przekazanych pracownikom
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right