Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-11-05

2. Czy ubezpieczenie członków zarządu wyjeżdżających w delegację jest kosztem

Czy wykupione ubezpieczenia osobowe dla członków zarządu często przebywających w delegacjach zagranicznych są kosztem dla spółki?

PROBLEM
PROBLEM
Wydatki poniesione z tytułu zawarcia takiej umowy można zaliczyć do kosztów, jeżeli zostaną spełnione przez nią warunki określone w art. 16 ust. 1 pkt 59 updop.
UZASADNIENIE
Wydatki poniesione na członków zarządu nie podlegają ograniczeniu w możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych. Ograniczeniu takiemu podlegają wydatki poniesione na rzecz osób wchodzących w skład rad nadzorczych, komisji rewizyjnych lub organów stanowiących osób prawnych, z wyjątkiem wynagrodzeń wypłacanych z tytułu pełnionych funkcji. Zarząd nie jest organem stanowiącym, więc ograniczenie to nie znajdzie zastosowania. Zatem wszelkie wydatki ponoszone na rzecz członków zarządu należy rozpatrywać - w przypadku gdy są zatrudnieni na umowę o pracę - tak jak koszty pracownicze (tak też interpretacja Urzędu Skarbowego w Pszczynie z 25 lipca 2005 r., sygn. US PB-3/423/02/05). W przypadku kontraktu menedżerskiego poniesione wydatki należy rozpatrywać w kontekście zawartych w nim postanowień. Należy także uwzględnić zasady ogólne - czyli cel poniesienia wydatku oraz brak jego wyłączenia z kosztów w art. 16 ust. 1 updop.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00