Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-07-20

Jak rozliczyć nakłady na remont lokalu w zamian za niepłacenie czynszu

Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Prowadzę pkpir oraz jestem podatnikiem VAT. Zamierzam wynająć lokal na biuro firmy. Wymaga on remontu. Wynajmujący w sporządzonej umowie w zamian za przeprowadzenie remontu zwalnia mnie z czynszu za 8 miesięcy. Za ten okres nie będzie wystawiał faktury. Czynsz wynosi 1000 zł miesięcznie. Koszt orientacyjny remontu to 10 000 zł. Mam następujące pytania:

PROBLEM
1. Czy zakup materiałów i usług remontowych będzie kosztem w miesiącu otrzymania faktury? W której kolumnie księgi go wpisać?
2. Czy mogę odliczyć VAT naliczony od zakupionych materiałów i usług (prowadzę tylko sprzedaż opodatkowaną)?
3. Czy w okresie zwolnienia kosztem będzie miesięczny czynsz zawarty w umowie?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00