comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-04-01
Kiedy należy księgować odszkodowanie
Odszkodowanie przewidziane w ogólnych warunkach umów leasingowych podatnik musi zaksięgować w momencie jego wymagalności, a nie dopiero w momencie jego zapłaty - wyrok WSA (sygn. akt IISA/ /Wa2053/04).
Jedna z firm leasingowych domagała się od organów podatkowych stwierdzenia i zwrotu nadpłaty w podatku dochodowym od osób prawnych. Powodem korekty była zmiana postępowania spółki w zakresie księgowania odszkodowań. Spółka ta, zawierając umowy leasingowe, zabezpieczała się ustanawiając kary umowne. Odszkodowania były przewidziane np. na wypadek utraty czy zniszczenia przedmiotu leasingu. Odszkodowania takie spółka początkowo księgowała już w momencie wymagalności. Ale dokonując korekty wyjaśniła, że powinna je księgować w momencie otrzymania.
Pozostało 53% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right