Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-10-29

OBOWIĄZKI PRACODAWCY PRZY PRZEJŚCIU ZAKŁADU PRACY

W razie przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę staje się on automatycznie stroną umowy z pracownikami. Podstawowym celem tej regulacji jest zapewnienie pracownikom dalszego zatrudnienia na tych samych warunkach.

Anna G. Dębińska

Nie oznacza to jednak, że zmiana na pozycji pracodawcy nie wiąże się dla jego następcy prawnego z żadnymi obowiązkami. Choć nowy pracodawca nie musi zawierać umów o pracę ani podpisywać aneksów z dotychczasowymi pracownikami, przepisy nakładają na niego wiele wymogów. Część z nich musi spełnić jeszcze przed dokonaniem się faktycznej zmiany podmiotowej po stronie podmiotu zatrudniającego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00