Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-08-21

O czym pracodawca informuje PIP

Pracodawcę obciążają obowiązki w zakresie przekazywania organom Państwowej Inspekcji Pracy różnego rodzaju informacji. Wynikają one z wielu przepisów rangi ustawowej i podustawowej.

Rozmowa z Anną Tomczyk, dyrektorem Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy.

l Czy rzeczywiście pracodawca musi przekazywać wiele informacji organom PIP?

- Tak. Przepisy prawa nakładają na pracodawcę wiele obowiązków o charakterze informacyjnym. Państwowa Inspekcja Pracy jest przecież organem powołanym do sprawowania nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. Właśnie dlatego przepisy zobowiązują pracodawcę do przekazywania określonych w przepisach informacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00