Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2003-12-07

Jak legalnie ograniczyć koszty pracy?

Od kilku miesięcy możliwe jest zawieszanie stosowania przepisów prawa pracy. Nie można tak postępować jedynie z przepisami ustaw i rozporządzeń. Zawieszenie to musi być dokonane zgodnie z określoną procedurą i może być zastosowane najwyżej na okres 3 lat.

BEATA KUŹNIAREK
e-mail: autorzy.spp@infor.pl
Pracodawca znajdujący się w trudnej sytuacji finansowej może zawrzeć dwa rodzaje porozumień, które pozwolą mu zmniejszyć koszty pracownicze i prawdopodobnie w konsekwencji wyjść z impasu: w przedmiocie zawieszenia stosowania przepisów wewnątrzzakładowych albo w przedmiocie stosowania mniej korzystnych warunków zatrudnienia, niż określone w umowie o pracę.
Uregulowania te pozwolą na ominięcie procedury wręczania wypowiedzenia zmieniającego każdemu pracownikowi. Drugie porozumienie mogą jednak zawierać tylko ci pracodawcy, którzy popadli w kłopoty finansowe, a ponadto spełniają dodatkowe warunki.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00