Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-03-19

pociągi

Kolejowy monopol trzyma się mocno

Według organizacji Allrail na trasie Kraków– Gdańsk komercyjne połączenia PKP Intercity szkodzą dotowanym obsługiwanym przez tę samą firmę

Monopol przewoźnika próbowała kolejny raz przełamać czeska spółka Regiojet. Złożyła do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o przyznanie zgody na uruchomienie 16 połączeń komercyjnych z Krakowa przez Warszawę do Gdyni. W trakcie analizy sprawdza się m.in., czy nowe kursy nie spowodowałyby konieczności zwiększenia dotacji dla połączeń służby publicznej. UTK po 531 dniach procedowania wydał zgodę tylko na cztery połączenia. Tyle że w porach bardzo niewygodnych dla przewoźnika. – Te cztery połączenia musielibyśmy obsługiwać trzema składami. Przez większość czasu musiałyby stać w krzakach. To byłoby całkowicie nieopłacalne – mówi Michał Plaza z firmy Regiojet.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00