Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2022-08-02

Czerwone światło dla zielonego marketingu

Rada Reklamy (pełna nazwa: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy), organizacja zajmująca się samoregulacją reklamy w Polsce, zaproponowała w swoim kodeksie zmiany w części dotyczącej reklamy środowiskowej. Miały one początkowo wejść w życie pod koniec sierpnia 2022 r., teraz wiadomo, że prace nad nowelizacją prawdopodobnie się przedłużą.

Przy tej okazji już teraz jednak warto zainteresować się tematem oświadczeń środowiskowych w reklamie. W Polsce jest to temat stosunkowo nowy, choć w innych krajach europejskich od dłuższego czasu budzi wiele emocji. Przeprowadzone w 2015 r. przez Nielsen N.V. badanie wykazało, że 66 proc. konsumentów byłoby w stanie zapłacić więcej za produkt ekologiczny. Modny stał się sposób życia przyjazny dla środowiska, co jest chętnie wykorzystywane w reklamach. Nie zawsze jednak oferowanie produktu jako produktu bio czy eko jest zgodne z prawem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00