Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.11.2016, sygn. 3063-ILPP1-3.4512.83.2016.2.PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP1-3.4512.83.2016.2.PR

Podatek od towarów i usług w zakresie zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wskazanego w fakturach otrzymanych w formie papierowej przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki reprezentowanej przez pełnomocnika przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2016 r. (data wpływu 15 września 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 9 listopada 2016 r. (data wpływu 14 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wskazanego w fakturach otrzymanych w formie papierowej a przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wskazanego w fakturach otrzymanych w formie papierowej przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 listopada 2016 r. (data wpływu 14 listopada 2016 r.) o adres siedziby Wnioskodawcy oraz wskazanie, że pytania dotyczą zdarzeń przyszłych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej także: Spółka) jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą. W ramach prowadzonej działalności nabywa towary i usługi, których zakup jest dokumentowany fakturami. W ciągu miesiąca otrzymuje dużą ilość faktur papierowych, które obecnie przechowywane są w formie papierowej. W ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę polityki, wszystkie odbierane przez niego dokumenty są w trakcie księgowania w systemie SAP skanowane oraz umieszczane na specjalnie do tego przystosowanym serwerze. Oprócz tego są one także przechowywane w formie tradycyjnej, co z uwagi na prężną działalność gospodarczą Wnioskodawcy powoduje powstawanie wysokich kosztów archiwizowania. Wnioskodawca, celem ich zminimalizowania rozważa zmianę praktyki przechowywania części lub całości faktur otrzymywanych w formie papierowej (dotyczy to także paragonów oraz innych podobnych dokumentów). Planuje przechowywanie ww. dokumentów w części lub w całości wyłącznie w formie elektronicznej (skanów).

Procedura przechowywania dokumentów w formie elektronicznej będzie wyglądała następująco:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00