Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Dopuszczalność finansowania ze środków pochodzących z rezerwy na zarządzanie kryzysowe kosztów rozbiórki budynku będącego pustostanem - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 15 maja 2023 r., sygn. RP.063/3/33/1/2023

W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 24 kwietnia 2023 r., doręczone do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku za pośrednictwem platformy ePUAP w tożsamej dacie, dotyczące problematyki związanej z legalnością wydatkowania środków z rezerwy na zarządzanie kryzysowe na wskazane w niniejszym piśmie cele, uprzejmie wyjaśniam, co następuje. 

W przedmiotowym wniosku zwrócił się Pan z prośbą o zajęcie stanowiska w zakresie dopuszczalności sfinansowania ze środków pochodzących z rezerwy na zarządzanie kryzysowe kosztów rozbiórki budynku będącego pustostanem, który – w związku z panującymi warunkami atmosferycznymi – groził nagłym zawaleniem, a także kosztów uprzątnięcia i zabezpieczenia terenu, na którym znajdował się ww. budynek. Z treści ww. wniosku wynika, że objęty postępowaniem obiekt miał uregulowany stan prawny, zaś adresatem decyzji w przedmiocie nakazania rozbiórki była osoba trzecia, która nie zastosowała się do orzeczonego w stosunku do niej obowiązku rozbiórki. W piśmie z dnia 24 kwietnia 2023 r. wyjaśniono również, że wobec adresata ww. decyzji zastosowano grzywnę w celu przymuszenia, o której mowa w art. 119 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 479 z póżn. zm.), która okazała się jednak niewystarczającym środkiem przymusu. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00