Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.315.2021.2.OS

Prawo do odliczenia/Korekta.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 kwietnia 2021 r. (data wpływu), uzupełnionym pismem z 29 kwietnia 2021 r. (data wpływu) oraz pismem z 5 lipca 2021 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do pełnego odliczenia VAT z tytułu budowy cmentarza i bieżących wydatków związanych z jego utrzymaniem,
  • korekty podatku VAT odliczonego z tytułu budowy cmentarza przy użyciu proporcji „sprzedażowej” - stosunku odpłatnych usług cmentarnych do nieodpłatnych usług cmentarnych

-jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

29 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do pełnego odliczenia VAT z tytułu budowy cmentarza i bieżących wydatków związanych z jego utrzymaniem,
  • korekty podatku VAT odliczonego z tytułu budowy cmentarza przy użyciu proporcji „sprzedażowej” - stosunku odpłatnych usług cmentarnych do nieodpłatnych usług cmentarnych.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem 29 kwietnia 2021 r. (data wpływu) w zakresie stanowiska do pytania nr 2 oraz pismem z 5 lipca 2021 r. (data wpływu) w zakresie doprecyzowania opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

(ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest jednostką samorządu terytorialnego zarejestrowaną na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT), jako podatnik VAT czynny. Gmina od 1 stycznia 2017 r. rozlicza się wspólnie ze swoimi jednostkami budżetowymi. Gmina jest w trakcie budowy cmentarza komunalnego w jednej z miejscowości, która leży na terenie Gminy. Posiadanie i prowadzenie cmentarza gminnego jest zadaniem własnym Gminy - zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 ze zm.). Wykonawca robót związanych z budową cmentarza został wybrany zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Wykonawca wystawił za niektóre wykonane prace na rzecz Gminy faktury z właściwym podatkiem VAT. Kolejne faktury będą wystawione po zrealizowanych pracach. Gmina ma w planach ustalenie operatora cmentarza (dalej: Operator), który będzie odpowiedzialny za usługi cmentarne oraz za zarządzanie cmentarzem. Faktury wystawiane przez Operatora będą za: usługi cmentarne oraz za zarządzenie cmentarzem (jedno świadczenie). Operatorem nie będzie jednostka budżetowa Gminy, ale odrębny od Gminy podatnik VAT - Spółka, w której Gmina posiada 100% udziałów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00