Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2019-04-11

Jak przeprowadzać rekrutację pracowników po zmianie przepisów Kodeksu pracy

Proces rekrutacji nowych pracowników wiąże się z pozyskiwaniem danych osobowych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych (CV, listach motywacyjnych, świadectwach pracy, listach referencyjnych, zaświadczeniach itd.). Pracodawca powinien przetwarzać tylko takie dane, które są niezbędne ze względu na cel ich zbierania, jakim jest podjęcie przez niego decyzji o zatrudnieniu nowego pracownika. Pracodawca nie może żądać od kandydata do pracy danych, które nie są niezbędne do przeprowadzenia rekrutacji.

W celu dostosowania polskich przepisów do RODO Sejm uchwalił ustawę z 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Nowelizacja ta wpływa na prowadzenie procesu rekrutacji pracowników.

Zmienione przepisy zaczną obowiązywać po upływie 14 dni od ogłoszenia. - Obecnie ustawa oczekuje na publikację w Dzienniku Ustaw.

Dane podawane przez kandydata do pracy

Zmiany wprowadzone do przepisów Kodeksu pracy obejmują m.in.:

  • zakres danych osobowych, których można żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • podstawy do przetwarzania danych osobowych tych osób.

W konsekwencji nowelizacji zmieni się zakres danych, które pracodawca będzie mógł żądać od kandydatów do pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00