Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 1040
Wersja archiwalna od 2018-06-15 do 2022-09-29
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 1040
Wersja archiwalna od 2018-06-15 do 2022-09-29
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 16 marca 2018 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2018 r., poz. 1163)  

Na podstawie art. 33 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2017 r. poz. 959 i 1089 oraz z 2018 r. poz. 138 i 650) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Rozporządzenie w sprawie klasyfikacji statków powietrznych] W rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 7 sierpnia 2013 r. w sprawie klasyfikacji statków powietrznych (Dz. U. poz. 1032) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:

1) w tabeli nr 1:

a) po klasie „UMW. Statek powietrzny bezzałogowy ciężki” dodaje się klasę „UML. Statek powietrzny bezzałogowy lekki” w brzmieniu:

UML.

Statek powietrzny bezzałogowy lekki

K3. Specjalna

UML-150. Bezzałogowy statek powietrzny

MTOM >25 kg i ≤150 kg

K5. Niekwalifikowana

UML-25. Bezzałogowy statek powietrzny

MTOM ≤25 kg

b) [1] klasa „UL. Urządzenia latające” otrzymuje brzmienie:

UL.

Urządzenie latające2)

K6.

H. Historyczna

UL-A. Samolot

UL-G. Szybowiec (E0/E1/E2)

UL-MG. Motoszybowiec

UL-H. Śmigłowiec

UL-AG. Wiatrakowiec

UL-B. Balon

UL-AS. Sterowiec

UL-HG1. Lotnia bez napędu

UL-HG2. Lotnia z napędem

UL-PHG. Motolotnia

UL-PPGG. Motoparalotnia

UL-PG. Paralotnia bez napędu

UL-PPG. Paralotnia z napędem

UL-GG. Wiroszybowiec

UL-O. Skrzydłowiec (ornitopter)

UL-HP. Mięśniolot

UL-M1. Hybryda bez napędu

UL-M2. Hybryda z napędem

UL-P1. Spadochron osobowy (R/J1/J2)

UL-P2. Spadochronowy system ratowniczy

UL-P3. Spadochron towarowy

UL-P1.:

– R. Ratowniczy

– J1. Główny

– J2. Zapasowy

K6. – MTOM ≤600 kg

K4. – dodatkową charakterystykę poszczególnych podkategorii określono w tabeli nr 3

A. Amatorska

R. Replika

E. Eksperymentalna

K4. Kwalifikowana

K5. Niekwalifikowana

UL-P25. Spadochron towarowy

MTOM ≤25 kg3)

UL-70. Jednoosobowe bez napędu

Masa własna ≤70 kg

UL-115. Jednoosobowe z napędem

Masa własna ≤115 kg

2) w tabeli nr 2 kategoria „K5” otrzymuje brzmienie:

K5

Niekwalifikowana

Masa własna ≤70 kg

UL-70. Jednoosobowe bez napędu

– używane wyłącznie w celach sportowych lub rekreacyjnych,

– dla których nie wydano żadnego krajowego lub zagranicznego certyfikatu, świadectwa lub innego dokumentu dopuszczającego egzemplarz lub typ do lotu, lub dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań dla danej klasy, kategorii lub podkategorii, w tym deklaracji wyrobu z wyjątkiem nieobowiązkowej deklaracji wyrobu do podkategorii UL-70, UL-115,

– niebędące lotnią lub paralotnią bez napędu, lotnią lub paralotnią z napędem, motoparalotnią lub spadochronem osobowym

Masa własna ≤115 kg

UL-115. Jednoosobowe z napędem

– pojemność zbiorników paliwa nie przekracza 20 l,

– nie jest w stanie na pełnej mocy w locie poziomym przekroczyć prędkości 102 km/h (prędkości cechowanej – CAS),

– obciążenie powierzchni nośnej pustego urządzenia latającego, bez pilota i paliwa, nie przekracza 10 kg/m2,

– masa startowa nie przekracza 200 kg

MTOM ≤25 kg

UL-P25. Spadochrony towarowe

– dla których nie wydano żadnego krajowego lub zagranicznego certyfikatu, świadectwa lub innego dokumentu dopuszczającego egzemplarz lub typ do lotu lub dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań dla danej klasy, kategorii lub podkategorii, w tym deklaracji wyrobu z wyjątkiem nieobowiązkowej deklaracji wyrobu do podkategorii UL-P25

3) w tabeli nr 3 skreśla się kolumnę „UM-150. Bezzałogowy statek powietrzny”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. poz. 101 i 176).

[1] § 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2018 r. o sprostowaniu błędu (Dz.U. poz. 1163). Zmiana weszła w życie 15 czerwca 2018 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00