Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 06-05-2024
Artykuł aktualny na dzień 06-05-2024
Data publikacji: 2021-04-28

Pracownik chory lub podejrzany o chorobę COVID-19 - procedura postępowania pracodawcy

1. Zasady postępowania pracodawcy w przypadku stwierdzenia lub podejrzenia zakażenia COVID-19 u zatrudnionych

 

Okoliczność

Jak powinien postąpić pracodawca

1

2

Stwierdzenie zakażenia koronawirusem wśród pracowników (innych osób zatrudnionych) w zakładzie pracy

Krok 1. Skontaktuj się z właściwą dla miejsca wykonywania pracy przez pracowników stacją sanitarno-epidemiologiczną

Krok 2. Poinformuj pracowników i inne osoby zatrudnione o zdiagnozowanym przypadku zarażenia i ustal osoby, które miały osobisty kontakt z osobą zakażoną

Krok 3. Sporządź listę pracowników i innych osób, z którymi osoba zakażona miała bezpośredni kontakt w miejscu pracy, na której znajdą się takie dane, jak: imiona, nazwiska, adresy zamieszkania, numery telefonów i przekaż ją właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej

Krok 4. Zaproponuj pracownikom i innym osobom, które miały bezpośredni kontakt z osobą zakażoną, rozpoczęcie wraz z domownikami kwarantanny jeszcze przed formalnym powiadomieniem w tej sprawie

Krok 5. Poinformuj pracowników i inne osoby zatrudnione o konieczności obserwacji ich stanu zdrowia

 Przeprowadź profilaktyczną dezynfekcję miejsca pracy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00