Aktualność
Rząd przyjął projekt Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)
Wdrożenie KSeF ma przyspieszyć digitalizację sektora publicznego oraz polskich przedsiębiorstw i znacząco ułatwić prowadzenie biznesu. Przy czym należy zaznaczyć, że przedsiębiorcy już od 1 stycznia 2022 r. mają możliwość dobrowolnego wystawiania e-faktur poprzez KSeF. Projekt przewiduje również elektronizację wiążących informacji (e-WIS).
Wdrożenie KSeF pozwoli na optymalizację procesów fakturowych, obiegu dokumentów i wykorzystywanych przez przedsiębiorców systemów fakturowych. Jednolity standard e-faktury uprości proces dokumentowania transakcji, przyspieszy i zautomatyzuje wystawianie, przetwarzanie oraz archiwizację tych dokumentów. Szybsze procesowanie dokumentu to niższe koszty. Podatnicy będą dysponować na bieżąco (w czasie rzeczywistym) informacjami z faktur dla potrzeb zarządczych – w tym analityki, ale także w innych obszarach prowadzonej przez nich działalności.
Główne zmiany w projekcie KSeF:
- przesunięcie wejścia w życie ustawy z 1 stycznia 2024 r. na 1 lipca 2024 r.,
- wydłużenie o dodatkowe pół roku terminu na wdrożenie KSeF przez podatników zwolnionych podmiotowo oraz przedmiotowo z VAT – KSeF będzie dla nich obowiązkowy od 1 stycznia 2025 r.,
- faktury z kas rejestrujących będą mogły być wystawiane w dotychczasowej formie do 31 grudnia 2024 r.,
- paragon fiskalny z NIP będzie uznawany za fakturę uproszczoną do 31 grudnia 2024 r.,
- faktury konsumenckie (B2C) nie będą objęte KSeF,
- bilety spełniające funkcję faktury (w tym paragony na autostradach płatnych) zostają wyłączone z KSeF,
- wyłączone z KSeF będą również faktury wystawiane w procedurach OSS i IOSS,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right