Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-03-13

1. Jak rozstrzygać spory z bankami

Eksperci bankowi przekonują, że spory z bankiem nie w każdym przypadku warto rozstrzygać na drodze postępowania sądowego. Jeśli procedury reklamacyjne w banku się wyczerpią, a jednostka ma jakiekolwiek zastrzeżenia co do zgodności z prawem zapisów regulaminów bankowych lub umów, może zwrócić się w tej sprawie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Osoby prywatne mogą natomiast skorzystać z pomocy Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego działającego przy Związku Banków Polskich.

Jeżeli przy dochodzeniu swoich roszczeń od banku spółka decyduje się na postępowanie sądowe, musi pamiętać, że jest to procedura dość skomplikowania, czasochłonna, a często także kosztowna. Nawet jeśli je wygra, zwrot kosztów może się przeciągnąć, trzeba też się liczyć z odwołaniami banku. Przed podjęciem decyzji o zwróceniu się do sądu warto więc pomyśleć o innych rozwiązaniach. Spółka może więc zwrócić się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00