Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-01-23

2. Analiza kondycji finansowej przedsiębiorstwa

Obecne warunki rynkowe, w jakich muszą funkcjonować przedsiębiorstwa, wymagają przeprowadzania wnikliwej analizy ich sytuacji finansowej. Informacje uzyskane z takiej analizy dają aktualny obraz przedsiębiorstwa. Jest to potrzebne do podejmowania decyzji bieżących i strategicznych z punktu widzenia zarówno kierownictwa, jak i odbiorców zewnętrznych.

Weryfikacja kondycji finansowej firmy to przede wszystkim jej analiza finansowa na podstawie danych ze sprawozdania finansowego. Jednak same dane bez poznania otoczenia firmy mogą wpłynąć negatywnie na ocenę jej kondycji. Dopiero analiza tzw. standingu przedsiębiorstwa, czyli danych finansowych wraz z oceną jego pozycji na rynku, daje podstawy do ustalenia wiarygodności firmy i jej możliwości ekonomicznych, co z kolei pozwala na podejmowanie różnych strategicznych decyzji.

Wstępną fazą oceny kondycji przedsiębiorstwa jest analiza danych pochodzących ze sprawozdania finansowego.

Schemat. Analiza przedsiębiorstwa

infoRgrafika

Analiza danych pochodzących ze sprawozdania finansowego w głównej mierze opiera się na tzw. analizie wskaźnikowej. Dokonywana jest w różnych układach, tzw. pionowym, poziomym oraz w czasie.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00