Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-11-01

1. Jak określać poziom ryzyka utraty zysków przy spadku sprzedaży

Każdy przedsiębiorca obawia się spadku przychodów ze sprzedaży. Wiadomo, że prowadzi to do spadku zysków. Jednak taki sam spadek sprzedaży (np. o 5%) dla jednej firmy może oznaczać tylko nieznaczny spadek zysku operacyjnego, np. o 15%, a dla innej - duży spadek, np. o 50%. Przy takiej wrażliwości zysków na spadek sprzedaży ta druga firma może odnotować straty finansowe na działalności.

Zysk jest miarą efektywności finansowej przedsiębiorstwa. Jego wielkość zależy od wielu czynników pochodzących z różnych sfer działalności przedsiębiorstwa. Mogą one powodować wzrost zysku, a także jego spadek. Jednym z najważniejszych czynników kształtujących sytuację finansową przedsiębiorstwa oraz jego wynik finansowy jest wielkość sprzedaży. Wzrost sprzedaży powoduje zwiększenie przychodów ze sprzedaży, a także powiększenie ostatecznego zysku netto. Spadek sprzedaży jest zagrożeniem dla przedsiębiorstwa, szczególnie gdy charakteryzuje się większym nasileniem lub występuje w dłuższym okresie.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00