Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-06-01

1. W jaki sposób elastyczność popytu wpływa na przychody ze sprzedaży

Badanie elastyczności cenowej lub dochodowej popytu dla poszczególnych produktów pozwala producentowi lub sprzedawcy poznać, jak bardzo zmienne mogą być jego przychody. Posiadając wiedzę na temat elastyczności popytu, której dostarcza dział księgowości, zarządzający przedsiębiorstwem mogą lepiej zaplanować strategię sprzedaży i marketingu, co w konsekwencji przyniesie im długotrwały wzrost wyniku finansowego.

Decyzje zakupowe konsumentów decydują o osiąganej przez przedsiębiorstwo sprzedaży i wynikach finansowych. Zachowania te można przewidzieć poprzez analizę popytu i ocenę jego wrażliwości na zmiany: ceny produktów, dochodów konsumentów czy cen innych dóbr. Prognoza taka dokonywana jest w oparciu o badanie elastyczności popytu. Dzięki stałemu monitoringowi i prognozowaniu elastyczności popytu firma może ocenić, w jakim stopniu (z jaką siłą) zmiany cen oferowanych produktów wpływają na przychody ze sprzedaży. Dzięki określeniu elastyczności popytu można się dowiedzieć, czy obniżenie ceny spowoduje (a jeśli tak, to w jakim stopniu) wzrost przychodów ze sprzedaży.

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00