Artykuł
2. Jak długość cyklu produkcyjnego wpływa na efektywność
Klienci przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych stają się coraz bardziej wymagający. Ponieważ cykl życia produktu skraca się i coraz więcej firm przyjmuje nowe systemy produkcji, odbiorcy wymagają szybkiej realizacji składanych zamówień. W związku z tym producenci stale szukają możliwości skrócenia czasu reakcji na potrzeby klienta i zwiększenia szybkości dostaw. Może to przynieść przedsiębiorstwu wymierne korzyści finansowe.
Czas reakcji na potrzeby klienta (CRT) to długość okresu upływającego między złożeniem zamówienia a dostawą towarów lub usług do klienta. Jest to miara zdolności firmy do reagowania na popyt klienta, szczególnie ważna w sektorach charakteryzujących się krótkimi cyklami życia produktu, takich jak branża odzieżowa, zabawkarska i sektory zaawansowanych technologii.
W zasadzie kluczową kwestią przy określaniu czasu reakcji jest wewnętrzna struktura organizacji, a konkretnie opóźnienie, po którym rozpoczyna się praca nad realizacją zamówienia, oraz długość okresu potrzebnego do zakończenia procesu produkcyjnego zainicjowanego na zamówienie klienta. Obie te wartości wiążą się z kolei z długością cyklu produkcyjnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right