Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-05-15

2. Jak długość cyklu produkcyjnego wpływa na efektywność

Klienci przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych stają się coraz bardziej wymagający. Ponieważ cykl życia produktu skraca się i coraz więcej firm przyjmuje nowe systemy produkcji, odbiorcy wymagają szybkiej realizacji składanych zamówień. W związku z tym producenci stale szukają możliwości skrócenia czasu reakcji na potrzeby klienta i zwiększenia szybkości dostaw. Może to przynieść przedsiębiorstwu wymierne korzyści finansowe.

Czas reakcji na potrzeby klienta (CRT) to długość okresu upływającego między złożeniem zamówienia a dostawą towarów lub usług do klienta. Jest to miara zdolności firmy do reagowania na popyt klienta, szczególnie ważna w sektorach charakteryzujących się krótkimi cyklami życia produktu, takich jak branża odzieżowa, zabawkarska i sektory zaawansowanych technologii.

W zasadzie kluczową kwestią przy określaniu czasu reakcji jest wewnętrzna struktura organizacji, a konkretnie opóźnienie, po którym rozpoczyna się praca nad realizacją zamówienia, oraz długość okresu potrzebnego do zakończenia procesu produkcyjnego zainicjowanego na zamówienie klienta. Obie te wartości wiążą się z kolei z długością cyklu produkcyjnego.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00