Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 23-05-2024
Artykuł aktualny na dzień 23-05-2024
Data publikacji: 2024-05-07

Jak korygować sprzedaż zaewidencjonowaną na kasie rejestrującej

Skoro kasa rejestrująca, po wydrukowaniu paragonu fiskalnego, nie pozwala na korektę danych zapisanych w pamięci fiskalnej, to korekta powinna być dokonana za pomocą innych ewidencji lub urządzeń księgowych. Ustawodawca uregulował tylko zasady korekty dokonanej na skutek zwrotu towaru, uznania reklamacji oraz oczywistych omyłek. Nie oznacza to, że w pozostałych przypadkach nie dokonamy korekty.

Organy podatkowe przyznają prawo do prowadzenia ewidencji korekt w formie elektronicznej i przechowywania w tej samej formie zeskanowanych, papierowych paragonów i innych dokumentów.

1. Zwroty towarów i uznane reklamacje

Zwroty towarów i uznane reklamacje nie podlegają ponownemu zaewidencjonowaniu na kasie. Korekty dokonujemy na podstawie specjalnie prowadzonej w tym celu ewidencji.

Krok 1. Spisz protokół przyjęcia zwrotu lub reklamacji

Przyjmując zwroty towarów lub uwzględniając reklamacje, aby dokonać korekty, musisz dysponować:

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00