comment
Porada
Data publikacji: 2020-10-01
Jak księgować koszty funkcjonowania kasy zapomogowo-pożyczkowej w zakładzie pracy
Problem
Planujemy założyć w zakładzie kasę zapomogowo-pożyczkową. Czy koszty funkcjonowania wyodrębnionego rachunku bankowego i pozostałe związane z działalnością kasy ponosi spółka czy powinny być one rozliczane z wkładów? Jak je księgować?
Rada
Do pokrywania kosztów związanych z działalnością kasy zapomogowo-pożyczkowej zobowiązany jest zakład pracy. Zatem koszty związane z prowadzeniem wyodrębnionego rachunku bankowego, opłaty pobierane przez bank od operacji dokonywanych na tym rachunku, a także pozostałe wydatki związane z prowadzeniem kasy powinny obciążyć koszty zakładu pracy. Szczegóły - w uzasadnieniu.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Pobierz pliki wydania
Zobacz także