Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-08-03

Co robić z drobnymi różnicami na rozrachunkach

PROBLEM

Co należy zrobić, gdy wartość faktury wynosi 999 zł, a klient wpłaca 1000 zł, albo gdy należność wynosi 1065,04 zł, a klient wpłaca 1065,05 zł? Jak postąpić z tymi nadpłatami, kiedy koszty związane z oddaniem tych różnic są często większe niż samo zobowiązanie?

Analogicznie, co zrobić z różnicami na naszą niekorzyść, czyli kiedy kontrahenci wpłacają np. o kilka groszy za mało?

RADA

W przypadku drobnych różnic na niekorzyść jednostki (należności) kierownik jednostki może podjąć decyzję o spisaniu tych należności i przeksięgowaniu ich w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych. Sytuacja jest bardziej skomplikowana w przypadku zobowiązań, czyli kiedy kontrahent wpłacił trochę więcej, niż wynosiła należność, albo jednostka wykonała mniejszy przelew. Szczegóły - w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00