Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2016-11-23

10 stycznia 2017 r.

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich

10 stycznia 2017 r. wchodzi w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dostosowuje ona polskie przepisy do obowiązków wynikających z dyrektywy w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich (tzw. dyrektywy ADR, ang. Alternative Dispute Resolution) i rozporządzenia w sprawie internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich (tzw. rozporządzenia ODR, ang. Online Dispute Resolution). Dzięki pakietowi ADR/ODR wdrożonemu ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich zostaną wprowadzone procedury, które umożliwią konsumentom składanie wniosków o rozstrzyganie sporów z przedsiębiorcami do podmiotów oferujących niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne oraz szybkie metody ich alternatywnego rozwiązywania. Ustawa ma być stosowana do rozwiązywania sporów konsumenckich między konsumentem mającym miejsce zamieszkania w Polsce lub innym państwie członkowskim UE a przedsiębiorcą z siedzibą w Polsce (art. 4). Postępowanie ma być dla konsumentów z zasady nieodpłatne, choć za niektóre z czynności, np. opinie biegłego, mogą być pobierane opłaty (art. 41).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00