Porada
Czy ubezpieczenie pracownika na czas zagranicznej podróży służbowej jest kosztem
Pracownicy spółki wyjeżdżają w podróże służbowe poza granice kraju. Spółka kupuje polisy ubezpieczenia podróży zagranicznych, którymi objęci są pracownicy. Są one ważne przez okres trwania podróży. Ubezpieczenie wyklucza korzystanie z niego przez pracownika w celach pozasłużbowych (np. podczas urlopu). Ubezpieczenie obejmuje koszty leczenia, następstwa nieszczęśliwych wypadków i ubezpieczenie bagażu. Czy opłacona składka na ubezpieczenie pracowników stanowi koszt podatkowy w całości opłaconych polis w pakiecie, gdzie nie można rozgraniczyć kosztów?
PROBLEM
RADA
Brak możliwości ustalenia kwoty składki odnoszącej się do poszczególnych zakresów ubezpieczenia oznacza, że opłacona składka nie stanowi dla Państwa kosztu uzyskania przychodu. Dlatego powinni Państwo zwrócić się do ubezpieczyciela o rozgraniczenie, jaka część składki dotyczy konkretnej grupy ryzyka. Szczegóły - w uzasadnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right