Porada
Jak zaewidencjonować wydatki ponoszone na budowę budynku, który ma być wykorzystywany w prowadzonej działalności gospodarczej
Szef kupił działkę i chce tam zbudować budynek gospodarczy, w którym będzie biuro, garaż dla samochodu firmowego i miejsce na inne rzeczy przeznaczone do działalności gospodarczej. Nie wiem, jak w podatku dochodowym mam potraktować faktury za: uzbrojenie działki, projekt budynku, garaż blaszany, wynagrodzenie geodety i kierownika budowy oraz wydatki na materiały budowlane niezbędne do wybudowania budynku (cegły, kable, drewno). Czy z otrzymywanych faktur mogę na bieżąco odliczać VAT?
PROBLEM
RADA
Nabyty grunt powinna Pani wprowadzić do ewidencji środków trwałych w miesiącu jego zakupu. Nie podlega on jednak amortyzacji. Wydatków poniesionych na zakup gruntu nie może Pani również zaliczyć bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu. Będą one kosztem dopiero w momencie zbycia gruntu. Wszelkie wydatki poniesione w związku z budową budynku należy zsumować i w ten sposób ustalić wartość początkową budynku jako środka trwałego. VAT naliczony z faktur dotyczących wydatków na tę inwestycję może Pani odliczać na bieżąco w miesiącu ich otrzymania lub w dwóch kolejnych okresach rozliczeniowych. Szczegóły - w uzasadnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right