Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-03-09

Zmiany w pdof ważne dla działań promocyjnych przedsiębiorców

19 lutego 2010 r. Sejm uchwalił dwie krótkie nowelizacje ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W momencie oddania do druku tego numeru Mk obie nowelizacje były rozpatrywane przez Senat. Skala poparcia, jakie obie nowele znalazły w Sejmie, każe sądzić, że niedługo obie wejdą w życie. Omawiamy najważniejsze zmiany przewidziane w obu nowelach. Będą one szczególnie istotne dla działań promocyjnych przedsiębiorców.

VAT należny od sprzedaży premiowej jako koszt

Sprzedaż premiowa jest akcją promocyjną, w ramach której sprzedawca towaru (usługi) nagradza jego nabywcę dodatkowym, nieodpłatnym upominkiem. Warunki otrzymania upominku określa regulamin sprzedaży premiowej, np. "kup dwie pary spodni, a koszulkę otrzymasz za darmo". Istotą sprzedaży premiowej jest jednak zawsze to, że oprócz sprzedaży towaru lub usługi dochodzi do wydania nabywcy nieodpłatnie nagrody. W praktyce nierozstrzygnięta jednoznacznie jest kwestia: czy wydanie tej nieodpłatnej nagrody podlega opodatkowaniu VAT. Przykładowo - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 27 października 2009 r., nr IPPP1-443-345/07-11/S/JB, uznał:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00