Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-09-16

Jak należy rozliczać zaliczki otrzymane w związku z dostawą wewnątrzwspólnotową

Nasza firma otrzymała przedpłatę (zaliczkę) na rachunek 23 czerwca 2005 r. od odbiorcy wewnątrzwspólnotowego na podstawie holdingu. Towar, na który otrzymano zaliczkę (przykładowo 1000 szt.), pozostaje w depozycie firmy, jednak jest postawiony do dyspozycji odbiorcy wewnątrzwspólnotowego. Towar wynikający z przedpłaty będzie odbierany przez odbiorcę własnym transportem, sukcesywnie w ciągu 1-1,5 miesiąca (przykładowo odbiór co 5-10 dni w terminach: 28 czerwca, 3 lipca, 8 lipca, 15 lipca, 23 lipca, 31 lipca, 2 sierpnia w ilościach od 500 do 1000 szt. przy jednym odbiorze). W związku z taką sytuacją prosimy o odpowiedź na następujące pytania:

PROBLEM
1) Czy otrzymaną zaliczkę należy opodatkować stawką 0% jak w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów czy stawką odpowiednią dla sprzedaży krajowej, ponieważ nie ma jeszcze faktycznej sprzedaży?
2) Czy do otrzymanej zaliczki należy wystawić fakturę wewnętrzną?
3) Czy przy kolejnych odbiorach towaru przez odbiorcę wewnątrzwspólnotowego należy kolejno korygować fakturę wewnętrzną i wystawiać właściwą fakturę jak przy dostawie wewnątrzwspólnotowej?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00