Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-06-01

Jak rozliczać w czasie wydatki reklamowe

Planuję obecnie przeprowadzenie kampanii reklamowej wytwarzanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej produktów (gadżetów świątecznych) na grudzień 2004 r., przy czym sprzedaż materiałów prowadzona będzie również w styczniu 2005 r. Jak prawidłowo rozliczyć koszty reklamy jako koszty uzyskania przychodu?

W przypadku kosztów poniesionych na reklamę i promocję nie jest możliwe ustalenie, czy wydatki te są związane ze ściśle zidentyfikowanym przychodem. Prawidłowe jest zatem stanowisko, iż wydatki związane z reklamą produktów, jako poniesione w celu uzyskania przychodu w ogólności, nie przychodu konkretnego, spełniają przesłanki określone w art. 22 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof) i mogą zostać zaliczone w koszty uzyskania przychodu w roku ich faktycznego poniesienia.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00