Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny
do 2023-04-07
Artykuł aktualny
do 2023-04-07
Data publikacji: 2021-12-20

Kontrola czasu pracy telepracowników i pracowników świadczących pracę zdalną

Zarówno w przypadku pracy zdalnej, jak i telepracy pracownik może potwierdzać obecność w pracy w sposób uzgodniony z pracodawcą - np. e-mailem lub przez zalogowanie w systemie informatycznym. Kwestie związane ze sposobem monitorowania wykorzystania przez pracownika czasu pracy pracodawca może określić w regulaminie pracy zdalnej. W przypadku telepracownika sposób i formę kontroli wykonywania pracy strony mogą określić w odrębnej umowie.

Telepraca i praca zdalna to pojęcia często używane zamiennie. Jednak pomimo że obydwie te formy świadczenia pracy łączy fakt świadczenia pracy poza siedzibą pracodawcy, ich podstawę stanowią inne regulacje prawne.

Różnice między telepracą a pracą zdalną

Telepraca to praca wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną (art. 675 Kodeksu pracy).

Kodeks pracy nie reguluje odrębnie czasu pracy osób wykonujących pracę w formie telepracy. Istota telepracy polega na jej elastyczności, ale to, jak daleko będzie ona posunięta, zależy od ustaleń między stronami, zapisanych albo w umowie o pracę, albo w innej umowie. Pracodawca i telepracownik mogą bowiem w odrębnej umowie określić zasady porozumiewania się pracodawcy z telepracownikiem, w tym sposób potwierdzania obecności telepracownika na stanowisku pracy, a także sposób i formę kontroli wykonywania przez niego pracy (art. 67 § 2 Kodeksu pracy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00