Porada
JAK WYBRAĆ SZKOLENIE DLA PRACOWNIKA
Pracodawcy często popełniają błąd, polegający na minimalizowaniu czasu przeznaczonego na szkolenie, jednocześnie oczekując dostarczenia rozległej wiedzy. Szkolenia pracowników nadal są traktowane jako konieczność i organizowane są w celu uzyskania konkretnych uprawnień czy certyfikatów.
Rozmowa z Marcinem Opasem, prezesem zarządu FIRMY 2000 Sp. z o.o., ekspertem z zakresie szkoleń i wspierania rozwoju małych i średnich firm.
● Czy pracodawcom w dobie kryzysu opłaca się szkolić pracowników, wiedząc, że gdy podnoszą ich kwalifikacje, stwarzają dla siebie de facto zagrożenie: jeśli nie będą mogli im zaoferować jednocześnie podwyżki czy awansu, ludzie ci z firmy odejdą...
- Szkolenia nie są kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój umiejętności i wiedzy pracownika. Wpływają one na podnoszenie kwalifikacji, ale wiedzę i umiejętności zawodowe zdobywa się również przez praktykę. Jeśli nawet pracownicy nie uczestniczą w szkoleniach, ich kwalifikacje i tak wzrastają wraz z doświadczeniem zawodowym. Stają się oni coraz bardziej wartościowi dla organizacji oraz samoświadomi tej wartości. Główną przyczyną motywującą ludzi do opuszczenia firmy jest niezauważanie wzrostu ich kompetencji oraz wiedzy, a co za tym idzie niedocenianie, co powoduje poczucie frustracji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right