Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-08-21

JAK WYBRAĆ SZKOLENIE DLA PRACOWNIKA

Pracodawcy często popełniają błąd, polegający na minimalizowaniu czasu przeznaczonego na szkolenie, jednocześnie oczekując dostarczenia rozległej wiedzy. Szkolenia pracowników nadal są traktowane jako konieczność i organizowane są w celu uzyskania konkretnych uprawnień czy certyfikatów.

infoRgrafika

Rozmowa z Marcinem Opasem, prezesem zarządu FIRMY 2000 Sp. z o.o., ekspertem z zakresie szkoleń i wspierania rozwoju małych i średnich firm.

● Czy pracodawcom w dobie kryzysu opłaca się szkolić pracowników, wiedząc, że gdy podnoszą ich kwalifikacje, stwarzają dla siebie de facto zagrożenie: jeśli nie będą mogli im zaoferować jednocześnie podwyżki czy awansu, ludzie ci z firmy odejdą...

- Szkolenia nie są kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój umiejętności i wiedzy pracownika. Wpływają one na podnoszenie kwalifikacji, ale wiedzę i umiejętności zawodowe zdobywa się również przez praktykę. Jeśli nawet pracownicy nie uczestniczą w szkoleniach, ich kwalifikacje i tak wzrastają wraz z doświadczeniem zawodowym. Stają się oni coraz bardziej wartościowi dla organizacji oraz samoświadomi tej wartości. Główną przyczyną motywującą ludzi do opuszczenia firmy jest niezauważanie wzrostu ich kompetencji oraz wiedzy, a co za tym idzie niedocenianie, co powoduje poczucie frustracji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00