Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-12-04

LEKSYKON POJĘĆ PRAWNYCH

Nagroda

- świadczenie na rzecz pracownika, który przez wzorowe wypełnianie swoich obowiązków, przejawianie inicjatyw w pracy i podnoszenie jej wydajności oraz jakości przyczynia się szczególnie do wykonywania zadań zakładu. Ma z reguły wymiar materialny. Nagrodę należy odróżnić od wyróżnienia, które ma charakter emocjonalny (np. pochwała, dyplom). Katalog nagród i wyróżnień nie został uregulowany w przepisach prawa pracy. Jest on całkowicie zależny od pracodawcy, który może go określić we własnym zakresie.

Nagradzanie i wyróżnianie pracownika ma charakter uznaniowy. Przyznanie nagrody i wyróżnienia zależy od indywidualnej oceny pracodawcy, a podjęta w tym przedmiocie decyzja nie podlega kontroli sądu pracy. Przepisy jedynie określają pewne granice dobrowolności pracodawcy w zakresie warunków jej przyznawania. Pracodawca ma obowiązek stosowania obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny pracowników oraz wyników ich pracy zgodnie z zasadami równego traktowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00