Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-08-24

Zarząd spółki - koszty uzyskania przychodów

Członkowie zarządu firmy mogą pełnić swoje obowiązki na podstawie różnych umów, a nawet bezumownie. Dodatkowo mogą oni pobierać za swoje czynności wynagrodzenie lub nie, a więc - w rozumieniu przepisów podatkowych: uzyskiwać lub nie przychody z tytułu udziału w organach stanowiących firmy.

W zależności od formy współpracy z firmą inaczej będą kształtować się koszty uzyskania przychodów - część członków zarządu ma prawo do kosztów rzeczywistych, a część (większość) jedynie do kosztów zryczałtowanych (określonych kwotowo lub procentowo).
Koszty przy umowie o pracę
Członek zarządu, z którym zawarto umowę o pracę (lub nawiązano stosunek pracy w inny sposób - np. w drodze powołania), jest - pod względem formalnym - takim samym pracownikiem jak każdy inny. Oznacza to, że przysługują mu koszty uzyskania przychodów w wysokości i na zasadach przewidzianych dla pracowników.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00